Ghid admitere master 2024

 

Bine ai venit. Te invităm să citești cu atenție următoarele secțiuni (apasă pe simbolul + pentru a deschide instrucțiunile). În pașii următori, vei descoperi lucrurile ce trebuie pregătite pentru concursul de admitere, cum se desfășoară examinarea și ce trebuie făcut pentru a încheia cu succes întregul proces.

 

Vreau să fiu student la UAD. Ce trebuie să fac pentru a mă înscrie la concursul de admitere?

 

1. Pregătesc un cont Google, pe care îl voi utiliza pe întreaga perioadă a concursului de admitere

Începând cu momentul înscrierii și până în momentul confirmării locului obținut la concursul de admitere la UAD, vei avea nevoie de un cont Google. Există patru opțiuni (una dintre ele trebuie aleasă):

A. Dacă ai fost student la UAD în anul universitar 2023-2024, poți utiliza contul instituțional pe care îl deții (@uad.ro).
B. Utilizezi un cont de email personal Google pe care deja îl ai. Acest tip de cont îl poți recunoaște după domeniul e-mailului, de regulă _______@gmail.com

C. Creezi un cont Google nou, folosit doar în scopul procesului de admitere la universitate
D. Creezi un cont Google dintr-o adresă de e-mail personală existentă (non-Gmail)

În cazul în care nu deții un cont Google, accesează următorul link (click) pentru a primi indicațiile necesare pentru a-l crea.

 

Contul Google va fi folosit în perioada concursului de admitere pentru a accesa următoarele platforme:

  • Google Classroom pentru încărcarea de documente și comunicarea mesajelor de interes general pentru candidați

De asemenea, corespondența cu secretariatul UAD se va realiza prin e-mail. Aici vei primi confirmarea de înscriere și codul (anonimizat) de candidat.

IMPORTANT!

În relație cu UAD, utilizează același cont Google pe întreaga perioadă a concursului de admitere și introdu aceeași adresă de e-mail în toate secțiunile unde este solicitat acest lucru. 

Fie că ai un cont personal existent, fie că este nou creat, verifică numele deținătorului în setările contului Google. În perioada concursului de admitere, contul Google trebuie să afișeze numele și prenumele real al candidatului. Pentru mai multe informații în privința setărilor de nume, te rugăm să accesezi acest link (click).

 


 
2. Adun documentele personale

Documente care sunt obligatoriu cerute pentru a fi încărcate digital în Google Classroom sunt:

  • diploma de licenţă (sau echivalentă), pentru absolvenţii promoţiei 2024 adeverinţă de absolvire cu examen de licenţă, cu precizarea mediilor pe anii de studiu şi a mediei examenului de licenţă); În cazul candidaților care au urmat/urmează un alt program de studiu la nivel master, este necesară o adeverinţă din care să rezulte calitatea de student/fost student, precum şi forma de finanţare pe anii de studiu (buget sau taxă);
  • diploma de bacalaureat/sau echivalentul;
  • adeverinţa medicală (eliberată de cabinetele medicale şcolare, de dispensarul teritorial sau de medicul de familie, după caz, din care să rezulte compatibilitatea pentru efectuarea studiilor universitare de master în domeniul arte vizuale), nu mai vechi de 3 luni;
  • certificatul de naştere;
  • cartea de identitate/pașaportul;
  • copie după ordinul de plată/mandat poștal chitanță privind achitarea taxei de înscriere la concursul de admitere în valoare de 245 de lei (taxa de admitere nu este returnabilă);
  • declaraţie pe proprie răspundere prin care candidații își asumă responsabilitatea referitoare la autenticitatea și corespondența dintre documentele digitale/scanate și cele originale care urmează să fie depuse la dosar;
  • curriculum vitae în format europass, cuprinzând, după caz, şi lista publicaţiilor candidatului;
  • copie după foaia matricolă sau suplimentul la diplomă;

Următoarele acte devin obligatorii de încărcat doar dacă te afli în cazurile:

  • Certificatul de căsătorie/schimbare nume
  • Adeverință din care reiese calitatea de student și forma de finanțare pentru candidații care au început/finalizat alte studii universitare
  • Români de pretutindeni - din țările (click): Copie pașaport, valabil cel puțin 6 luni de la începerea studiilor universitare

IMPORTANT!

Adeverința medicală
Toți candidații trebuie să fie atenți la data eliberării adeverinței medicale (obținută de la cabinetele medicale şcolare, de la dispensarul teritorial sau de la medicul de familie, după caz) - aceasta trebuie să se încadreze în termen de maxim 3 luni între momentul eliberării și cel al înscrierii la admitere.

Existența altor studii universitare

În cazul candidaților care au urmat (indiferent de durată) / urmează un alt program de studiu la nivel masterat este necesară o adeverinţă de la respectiva universitate din care să rezulte calitatea de student, precum şi forma de finanţare (buget sau taxă). Suplimentar, în cazul absolvenților, se va încărca diploma de master.

 
3. Plătesc taxa de înscriere - 245 de lei - prin internet banking sau la o bancă comercială (în cazul în care nu fac parte din excepții)

Plătesc taxa de înscriere - 245 lei - prin internet banking sau la o bancă comercială (în cazul în care nu fac parte din excepții)

Taxa de admitere (245 lei) se poate plăti exclusiv prin Internet Banking, mandat poștal sau virament bancar în contul UAD deschis la Trezoreria Cluj cu numărul RO35TREZ21620F330500XXXX

 

Elemente obligatorii de avut în vedere la realizarea plății:

  • Denumire beneficiar: Universitatea de Artă și Design din Cluj-Napoca
  • Se completează codul fiscal (CUI) al UAD: 4288098
  • La secțiunea "Detalii" se menționează numele, prenumele și CNP-ul candidatului
Te rugăm să introduci toate aceste detalii când realizezi plata, în lipsa lor nu vom putea identifica candidatul în numele căruia s-a realizat transferul.

 

Alternativ, plata taxei de înscriere se poate achita la Casieria UAD (Blvd. 21 Decembrie 1989, nr. 90).

 

Păstreză dovada plății, aceasta este necesară pentru documentele de înscriere la admitere. Nu se recomandă efectuarea de transferuri din conturi de Revolut (întrucât nu are câmp de completare a codului fiscal, iar plata nu va ajunge în contul UAD), te rugăm să alegi o bancă comercială sau Trezorerie.

Candidaţii care pot solicita scutirea de la plata taxei de înscriere pe baza unor documente doveditoare sunt: orfanii de unul sau ambii părinţi, cei care provin din centre de plasament și cei ai căror părinţii fac parte din categoria personalului didactic, didactic auxiliar, aflat în activitate sau în pensie, candidații care provin din familii monoparentale. În Google Classroom se vor atașa documentele justificative în locul dovezii de plată.

Românii de pretutindeni (din țările următoare) care candidează pe locuri rezervate etnicilor români NU trebuie să achite taxa de înscriere la admitere conform Ordinului MEC 944/10.07.2018. Prin urmare, dacă alegi opțiunea "Locuri rezervate etnicilor români (români de pretutindeni)" în formularul de înscriere a datelor personale (de pe admitere.uad.ro), nu trebuie să încarci niciun document de plată doveditor în secțiunea aferentă în Google Classroom.
Te-ai asigurat că ai un cont Google funcțional, ai început să aduni actele necesare, în același timp poți să ne transmiți intenția ta de a fi student la Universitatea de Artă și Design din Cluj-Napoca. Lucrurile sunt simple, te vei înscrie prin intermediul a două platforme, în următoarea ordine:


4. Completez înscrierea datelor personale pe site-ul admitere.uad.ro

Primul pas pe care trebuie să-l parcurgi pentru a începe înscrierea este completarea datelor personale pe site-ul admitere.uad.ro.

Dacă este prima dată când accesezi acest site și nu ai un cont creat, apasă pe Înscriere. Completează CNP-ul și parola (foarte important - reține parola aleasă, eventual să o notezi, vei mai avea nevoie de ea), selectează nivel Master, acceptă politica de confidențialitate și apasă butonul Preluare.

Ai ajuns în formularul de înscriere a datelor personale. Din acest moment, vei parcurge pe rând toate secțiunile (sunt evidențiate cu albastru) până când antetul formularului (spațiul în care sunt specificate care dintre secțiuni sunt incomplete) nu mai este roșu. Pentru a introduce informații într-o secțiune, apasă butonul Modifică, completează datele solicitate (*) și la final apasă pe Salvează. Repetă acest pas până când nu mai sunt secțiuni de completat, iar antetul își schimbă culoarea în verde. Totodată, vei primi instrucțiunile pentru următorul pas și codul pentru Google Classroom, procedură pe care o vom detalia în punctul următor. 

(*) În cazul în care aveți de introdus date calendaristice în câmpurile solicitate și nu se preiau cu funcția de calendar care apare, vă rugăm să introduceți manual data în acel câmp sub forma AAAA-LL-ZZ (Anul - Luna - Ziua). Dacă problema persistă, scrieți-ne pe adresa admitere@uad.ro , mulțumim.

Am pregătit un ghid (pregătit pentru nivel licență, dar procesul este asemănător) care să te ajute în parcurgerea înscrierii datelor personale, te rugăm să-l urmărești, click pe video:

5. Încarc documentele și portofoliile pentru concursul de admitere prin intermediul Google Classroom

Pentru finalizarea înscrierii, accesează classroom.google.com și înrolează-te la spațiul pregătit pentru admitere prin introducerea codului de curs primit în etapa anterioară de introducere a datelor personal (după parcurgerea cu succes a etapelor pe admitere.uad.ro). În Google Classroom, urmărește instrucțiunile care însoțesc fiecare secțiune în care trebuie încărcate documente.

Codul ce trebuie introdus în Google Classroom pentru a te înrola la spațiul de admitere aferent nivelului master va fi afișat după completarea tuturor datelor solicitate de platforma admitere.uad.ro.

Important! Declarația de autenticitate a documentelor trebuie încărcată de toată lumea, indiferent de programul de studii ales.

Următorul ghid te va ajuta să procesul de încărcare a documentelor și a portofoliilor, te rugăm să-l urmărești, click pe video:


 
6. Primesc confirmarea de înscriere din partea Secretariatului UAD

În momentul în care secretariatul a verificat toate informațiile înscrise de tine pe admitere.uad.ro, alături de documentele încărcate pe Google Classroom, dacă totul este în regulă, vei primi un mesaj de confirmare în privința înscrierii. Acesta va fi trimis pe adresa de e-mail asociată contului Google pe care ai completat-o în formularul de înscriere. În cazul în care lipsesc anumite lucruri sau lucrurile nu sunt clare din documentele încărcate, vei fi contactat prin intermediul e-mail și Google Classroom pentru a rezolva neclaritățile.

În mesajul de confirmare, vei primi un rezumat cu programele de studii la care te-ai înscris (este foarte important să verifici că ai completat opțiunile dorite de tine) și codul sub care poți verifica rezultatele tale la admitere - rezultatele admiterii vor fi anonimizate prin intermediul numerelor de legitimaţie.